Επιλογές εγγραφής

Ειδική και ενταξιακή εκπαίδευση: σύγχρονες προσεγγίσεις και διεθνείς ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές

 
Σκοπός του προγράμματος είναι να καλύψει πολυεπίπεδα και ολιστικά τις ανάγκες επιμόρφωσης σε ζητήματα που άπτονται της ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να λάβουν όλα τα απαραίτητα εργαλεία και εφόδια, ώστε να διευκολύνεται το έργο τους και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου και ενταξιακού σχολείου που χαρακτηρίζεται από την ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα στοχεύει αφενός στη διασφάλιση μιας υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης των συμμετεχόντων/ουσών σε αυτό, χωρίς διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων με αναπηρία και αφετέρου στην παροχή όλων εκείνων των θεωρητικών γνώσεων, εννοιολογικών αποσαφηνίσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών που συμβάλουν στην επίτευξη μιας πολυεπίπεδης σφαιρικής κατάρτισης και εξειδίκευσης για την αποτελεσματική ανταπόκριση στην εκπαίδευση των διαφορετικών μαθητών/τριών. Ως εκ τούτου επιχειρείται η προσέγγιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μέσω της ενταξιακής οπτικής.

Πιο συγκεκριμένα, μέσω των 12 θεματικών ενοτήτων που περιλαμβάνει στοχεύει στην παροχή γνώσεων για τη νοηματοδότηση της ενταξιακής εκπαίδευσης, την εμβάθυνση στις διαφορετικές προσεγγίσεις της αναπηρίας και την συνειδητοποίηση των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων που αποτελούν φραγμό στην εγκαθίδρυση της ένταξης, τις προοπτικές που διανοίγονται μέσω της ενταξιακής εκπαίδευσης, την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, την έγκυρη εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών/τριών, το σχεδιασμό και την εφαρμογή του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης υπό μία ενταξιακή οπτική, τις συνεργατικές πρακτικές, το ρόλο των εκπαιδευτικών και τα μοντέλα συνεκπαίδευσης και συνδιδασκαλίας, τη διεπιστημονική συνεργασία και τις συνέργειες με τις υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης και τους θεσμούς (π.χ. ΚΕΔΑΣΥ,ΕΔΥ, κ.ά.), τη συνεργασία οικογένειας και σχολείου, την υποστήριξη των γονέων, τη σχολική ηγεσία και την ανάπτυξη ενταξιακής κουλτούρας στο σχολείο.

Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της ολιστικής/πολυεπίπεδης προσέγγισης της ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης, το εν λόγω πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή των θεωρητικών γνώσεων καθώς και των εκπαιδευτικών πρακτικών και στρατηγικών που είναι αποτελεσματικότερες για τη διδασκαλία μαθητών και μαθητριών με νοητική αναπηρία, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα και προβλήματα συμπεριφοράς, κινητική αναπηρία, κώφωση, τύφλωσή, προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο καθώς και των Χαρισματικών μαθητών/τριών, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.
 
Τέλος, βασική μέριμνα αποτελεί η παροχή εφοδίων που απαιτούνται για τη διασφάλιση μιας ισότιμης, ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες στο γενικό και ειδικό σχολείο, τα Τμήματα Ένταξης και το πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης.
Οι επισκέπτες δεν έχουν πρόσβαση στο μάθημα αυτό. Παρακαλούμε συνδεθείτε (με τον λογαριασμό σας).